Review Arlo Pro 3 Floodlight Camera

Arlo Pro 3 Floodlight Camera

Hier hebben we de fantastische floodlight beveiligingscamera van Arlo. Hij ziet er te gek uit. Dat ten eerste. Je ziet meteen zijn unique selling point, namelijk het imposante lichtschild die rondom de camera zit. De camera komt dan ook niet met een magnetische muur beugel. Deze moet je echt wel met een schroef bevestigen, maar dan heb je ook wat. Een robuuste beveligingscamera die er mag zijn. Natuurlijk heb je met vloedlicht beveiligingscamera een extra bewakingselement, namelijk licht en in dit geval veel licht. In deze review Arlo Pro 3 Floodlight Camera gaan we weer kijken, zoals je gewend bent, naar wat beloofd de verpakking. Wat zit er allemaal in de doos. Hoe makkelijk kan deze slimme IP camera geïnstalleerd worden. En wat zijn nu uiteindelijk de bevindingen. Kortom weer een mooi product van Arlo.

Wat belooft de Arlo Pro Floodlight camera verpakking?

Een mooie duidelijke verpakking krijg je als je de Arlo bewakingscamera aanschaft. Het is meteen duidelijk wat je koopt. Als consument wordt je niet overspoelt met veel kreten of te veel aan schreeuwerige informatie. Alle key features zijn aanwezig. In principe zou je aan de informatie op de doos al genoeg hebben om je keus te maken.

• Krachtige geïntegreerde schijnwerper
  • 2K Video met HDR
  • Nachtzicht in kleuren
  • Tweeweg audio
  • Ingebouwd slim alarmsysteem
  • Weerbestendig
  • Geavanceerde AI identificatie
  • 100% draadloos
  • 160 graden weergaveveld
  • Auto zoom en Tracking
  • Instelbare activiteitszones
  • Oplaadbare batterij

Wat zit er in de Pro 3 Floodlight camera verpakking?

Wat zit er allemaal in de verpakking als je de Arlo Pro 3 Floodlight beveiligingscamera koopt. Het is altijd weer spannend.

• 90 dagen GRATIS Arlo Secure proefabonnement
  • 1 Arlo Pro 3 schijnwerpercamera
  • Netvoedingsadapter
  • Oplaadbare batterij XL
  • Micro USB kabel
  • Wandplaat met schroevenset
  • XL oplaadbare batterij
  • Arlo bewakingssticker
  • Beknopte handleiding

De eerste stappen bij het installeren van de slimme beveiligingscamera?

Beste Smart Home heeft al eerder Arlo beveiligingscamera’s van een beoordeling voorzien, dus we weten een beetje wat we kunnen verwachten. Uiteraard begin je altijd eerst met het geheel opladen van de meegeleverde accu. Als dit gedaan is, kun je de accu plaatsen in de beveiligingscamera. Je zal dan een blauw lampje zien branden. Je weet dan dat de batterij is opgeladen en de Arlo IP camera werkt. Het is nu ook een mooi moment om de Arlo app er bij te pakken. Als je deze nog niet hebt dan kun je deze makkelijk downloaden en installeren via Google play of the App Store. Deze app vind je onder de naam Arlo Secure. Overigens kun je via de Arlo Site een handleiding vinden. Echter is het installeren zo vanzelfsprekend dat je via de Arlo app geheel gestuurd wordt en er eigenlijk niks fout kan gaan.

Hoe installeer je deze beveiligingscamera voor buiten?

Nadat we de Arlo Secure app hebben gestart en kiezen dan voor het toevoegen van een nieuw Arlo product. Dan moet je meteen even goed opletten. Je kiest namelijk niet de optie Camera’s, maar voor de optie Lights. Daarna pak je de bovenste optie de Pro 3 Floodlight Camera. Vervolgens krijg je een handig overzicht met alle onderdelen die aanwezig moeten zijn om de installatie succesvol te kunnen doen. Ze laten zien het gereedschap wat je nodig hebt om de beveiligingscamera fysiek te installeren en ze geven aan hoe je de bewakingscamera vastklikt nadat je de accu hebt geplaatst. Nu begint het echte werk. Nu gaan we de lichtschildcamera koppelen aan de Arlo Secure App. Als je een Smart Hub hebt kun je deze mee koppelen. Heb je deze niet, dan kun je verder gaan en deze stap overslaan.

Uiteindelijk ga je de floodlight camera verbinden met de iPhone in dit geval en dan met het 2.4 GHz netwerk. Er wordt gevraagd om de accu opnieuw te plaatsen en je hoeft het geheel dan nog niet in de behuizing te stoppen. Op dit moment knippert er een blauw lampje aan de voorkant van de bewakingscamera. En dat is een goed teken. Dan komt het scannen van de QR code, die nu zichtbaar is op je telefoon, met behulp van de floodlight camera. Als dit is gelukt hoor je een chime en wordt het geheel met elkaar gekoppeld. Geef de beveiligingscamera een duidelijke naam en dan gaat de Arlo bewakingscamera de updates uitvoeren van de software en de firmware. De gebruiker kan nu aan de slag met het ophangen van de IP Camera.

Wat kan de Arlo Pro 3 Floodlight beveiligingscamera?

Wat kan deze beveiligingscamera allemaal. Vooruit we beginnen bij hetgeen wat het meeste in het oog springt. Het lichtschild. En deze heeft een sterkte van 3000 Lumen. Dit betekend dat de floodlight tot wel 7 meter vanaf de woning de omgeving verlicht. Uiteraard is deze buiten camera geheel draadloos. En met 2K-video met HDR en met het nachtzicht in kleur zit het met het beeldkwaliteit ook zeker goed.

De Pro 3 Floodlight beveiligingscamera van Arlo komt overigens met een XL oplaadbare accu. Hij heeft een extra lange levensduur, wil je continue dat de bewakingscamera is opgeladen dan zou ik zeker eens kijken naar de Arlo Solar Panel. Daarmee kun milieubewust je huis beveiligen. En voor €2,99 per maand heb je een Arlo Secure-abonnement. Dit houdt in dat je 24 uur en 7 dagen per week beveiliging hebt net ultieme detectiefuncties en uiteraard veilige cloudopslag.

De camera is te verbinden met alle grote slimme assistenten die op de markt te krijgen zijn, namelijk:

• Ok Google
  • Amazon Alexa
  • IFTTT
  • Apple HomeKit
  • SmartThings

Conclusie Arlo Pro 3 Floodlight camera voor buiten?

We hebben nu de review Arlo Floodlight Camera bijna afgerond. Het ophangen ging eigenlijk heel makkelijk. Zorg er wel voor dat je hem niet te hoog hangt. Dat is nergens voor nodig. 2 meter hoog is prima. Zorg dat je de beveiligingscamera goed richt op het gebioed dat je wilt beveiligen. Je kan daarna zelf aangeven in de app welk gebied precies de bewakingscamera moet bestrijken. HIj zal dan bijvoorbeeld niet aangaan als er beweiging is op straat, maar pas als er beweging is op je eign tereien. Ik kan je vertellen dat het vloedlicht echt een eye opener is, zoalng je maar niet rechtsreeks in het licht kijkt. Echt heel mooi gedaan van Arlo. Concluderend kunnen we stellen dat dit een uitstekende beveiliginscamera is voor buiten.

Wil je bebruik maken van de   90 dagen GRATIS Arlo Secure proefabonnement dan kan dat. Na de proefperiode betaal je op dit moment €2,79 per maand. Je hebt dan sowieso 30 dagen cloudopslag.